Afgelopen zaterdag waren bij SKF de clubkampioenschappen jeugd 2017. Niet 2018, maar 2017, aangezien het evenement afgelopen december niet door kon gaan. Nu kon dat wel en dat leverde een deelnemersveld op van maar liefst 30 spelers! Verdeeld in 3 klassen, zijn we om 10 uur begonnen aan de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Het toernooi was zo opgebouwd dat alle spelers in de poule door gingen voor de prijzen, ongeacht hoe hoog ze waren geëindigd. Na de poule was het dus een ware afvalrace richting de felbegeerde prijzen. Het aantal spannende wedstrijden op weg naar het zilverwerk was niet te tellen, maar zoals altijd kan er maar één in elke klasse de beste zijn.
In de C-poule ging de finale tussen Bernard Verdouw en Hermen van den Berg. Bernard was na een stroeve start de winnaar. Een prachtige eerste prijs bij zijn debuut! De strijd om de derde en vierde plaats ging tussen Joel Koopman en de eveneens debuterende Maickel Kosterman. Joel trok hier aan het langste eind.

In de B-poule was het erg spannend. In de halve finale wist Toine van Viegen net af te rekenen met Lauren Klerx en ook in de finale moest hij vol aan de bak tegen Mark Lamers. Veel spannende games met twee punten verschil, maar toch de eerste prijs voor Toine! Mark mag zeker trots zijn op zijn tweede plaats. De wedstrijd om plek 3 en 4 ging tussen Lauren en Rogier van den Broek. Deze wist Lauren te winnen.

In de A-poule waren genoeg vijfsetters te noteren. Veel spannende wedstrijden met kleine verschillen. Erik Verzijl was de titelverdediger en hij imponeerde ook nu weer met een ongeslagen status over de hele dag. Ook Ricco Gerritsen kon hem in de finale niet van de eerste prijs afhouden. Clubkampioen jeugd 2017 is dus Erik Verzijl! De strijd om de 3e en 4e plek ging verrassend tussen Jeffrey van Eek en Xijin Zheng. Xijin had een ronde daarvoor Thijs van den Berg uitgeschakeld. De 3e plek werd gepakt door Jeffrey en Xijin mocht de 4e prijs in ontvangst nemen.

Behalve al deze prijzen van de dag zelf werden ook de kampioenen van het najaar nog even in het zonnetje gezet. Team 3 met Hidde Meeuse, Iris Leskens en Toine van Viegen was kampioen geworden in de tweede klasse. Op naar de eerste klasse! En team 8 met Niels Pater, David Orozco Escobar, Hermen van den Berg en Selina Huynh was kampioen geworden in de vijfde klasse. Ook zij zullen een niveautje op gaan schuiven. Team 8 viel zelfs nog verder in de prijzen, individueel ditmaal. Niels Pater was het hele seizoen ongeslagen gebleven en ontving daarvoor de procentenbeker.

Gefeliciteerd allemaal!