Eerste nederlaag Hardeman 2

De vakantie is achter de rug en dat betekent dat we ons kunnen opmaken voor de eerste inhaalronde die aanstaande donderdag plaats vindt. Vervolgens gaan we in een run door naar het einde van de najaarscompetitie. Nog even een kort verslag van de laatste wedstrijdronde, waarin alle negen wedstrijden gespeeld werden. Het was die avond weer ouderwets druk en ouderwets gezellig.

In de B-poule leek alles beslist, maar Van Hunnik 1 maakte het weer spannend door Hardeman 2 de eerste nederlaag toe te brengen: 3-2. Sander Heijnekamp had het een game lastig tegen Kees Verzijl, maar daarna ging het heel hard. Ceel Roseboom vocht voor wat hij waard was aan de zijde van Sander en haalde het belangrijke dubbelspel binnen. Breman profiteerde van het puntverlies door de 4-1 winst tegen Voskuilen. Marnix Blok hengelde twee punten binnen. Kompaan Fabio Martina verloor verrassend tegen terriër Jan van de Staaij. Ewout Hooijer en Jelle van de Coelen sloegen namens De Indruk 1 Nationale Nederlanden van de tafel: 5-0 Niek Edelenbosch en Luc Hooghwerff hadden weinig in te brengen.

In de C-poule won Zonled met 5-0 van Van Hunnik 2. Greet Roseboom won nog wel een game van Aline Pels, maar daarna was het snel klaar met de dames van Van Hunnik. Ponsen 1 won met 4-1 van De Indruk 2, waar Ilona Ditewig een prima prestatie neerzette door Allard Looijé te verslaan en dat na een verlies van 8-21 in de eerste game. Het zou die avond ook de enige winstpartij blijken te zijn. Ponsen 2 had geen enkel moeite met het team van Jacco de Gooijer. Marianne van de Brink kon precies een game winnen van Adri van Dorp en verder was het vooral weer heel gezellig.

De A-poule leverde een paar vreemde partijen. Als je Rick den Hertog de eerste game met maar liefst 21-3 kraakt dan heb je normaal gesproken de partij gewonnen. Hoe Rick het deed weet nog steeds niemand. Feit is wel dat hij uiteindelijk Wim van Dam toch kon verslaan. Dat betekende het enige punt voor Aristo dat met 1-4 van Van Dam verloor. PinQ won met 4-1 van Hardeman 1. Thijs van de Coelen was in bloedvorm en kreeg slechts 43 punten tegen in de partijen tegen Mark Westerink en Kevin van de Lustgraaf. Jacco de Gooijer haalde het vierde punt binnen door Mark met 25-23 in de beslissende game te verslaan. HZW verloor dan wel met 3-2 van Sassenus, maar het leverde wel een prachtig winstpunt op van Jasper van de Loo die Marc Sassenus in drie games met het kleinste verschil versloeg. Marc speelde daarna tegen Maurits van de Loo weer een marathonpartij die hij er net wel kon uitslepen.

Donderdag dus inhalen… ook al speel je niet, de bar is open. Gezelligheid troef dus!