Eerste kampioenen SKF jeugd

Door: Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag waren er weer spannende wedstrijden bij SKF. Twee teams wisten een week voor het einde van de competitie al het kampioenschap binnen te halen. SKF 1 werd zoals verwacht kampioen in de landelijk A, afgelopen zaterdag werd wel zichtbaar waarom zij de uitgesproken favoriet zijn voor de landstitel, Pecos 1 werd met 10-0 naar huis gestuurd. Waar Douwe eenmaal en Erik tot tweemaal toe de beste bleek in vijf games was het Romano die ijzerstek zijn drie wedstrijden gemakkelijk won en maar een game, inclusief de dubbel, moest afstaan aan de ploeg uit Oegstgeest. Naast het eerste jeugdteam werd ook het laatste jeugdteam kampioen. Vijf punten waren er nodig voor SKF 9 en deze werd bij het tweede dubbel door Lennart en Lucas binnengeslagen. Een mooi eerste seizoen voor deze toppers. Uiteindelijk eindige de wedstrijd in een 7-3 overwinning waarbij Lauren en Lennart ongeslagen bleven en Joel een van zijn wedstrijden wist te winnen.

IMG-20161128-WA0004
(De toppers van SKF 9)

SKF 2 heeft hele goede zaken gedaan in de strijd om het kampioenschap. Tegen hekkensluiter HTC 1 werd er met 8-2 gewonnen en concurrent SVE 2 kwam niet verder dan een gelijkspel. De voorsprong bedraagt nu vijf punten, dus een gelijkspel in Venray tegen Red Stars 2 is genoeg om op eigen kracht kampioen te worden. Afgelopen zaterdag was Jasper alweer heer en meester met drie simpele zeges. Harm noteerde ook een hattrick, al had hij er wel een keer de volle vijf games voor nodig. Simon is zijn vormcrisis nog niet te boven, maar harkte nog wel een potje binnen.

SKF 3 boekte een keurig gelijkspel tegen het sterke Hutaf 3 dat op volle sterkte naar Veenendaal kwam, en zorgde ervoor dat zij het kampioensfeest een weekje mogen uitstellen. In een spannende wedstrijd, waarin maar liefst zes wedstrijden in de vijfde game werden beslist, was het Jeffrey die ongeslagen bleef. In zijn laatste wedstrijd moest hij er wel een 0-2 achterstand in games voor goed maken, maar het lukte de kopman van SKF 3. Ook Ryan knokte zich in zijn laatste wedstrijd terug van een 0-2 achterstand en wist zo ook een wedstrijd te winnen. Maarten won zijn eerste wedstrijd eenvoudig maar ging daarna tweemaal in vijven ten onder. Komende zaterdag moet geprobeerd worden om afstand te nemen van de voorlaatste plaats in de wedstrijd bij Bit.nl 2.

SKF 4 kon niet voorkomen dat ONI 1 het kampioenschap binnenhaalde. Adrie liet wel zien sterk te zijn en versloeg zijn drie tegenstanders. De eerste was het meest spannend, maar zoals zo vaak bleef Adrie cool en won hij met 14-12 in de vijfde game. Ook Luca wist nog een potje mee te pakken, Matthijs bleef helaas op de nul steken. SKF 5 versloeg HTTC’71 1 met 8-2 en staat nu 10 punten voor op Sethone 2. Omdat het onderling resultaat gelijk is weten we nog niet of Samuel, Niels en Kai al kampioen zijn. Tegen de ploeg uit Heteren bleef Samuel knap ongeslagen met onder andere winst op de sterke kopman van de tegenstanders. Kai won en verloor een wedstrijd met 11-9 in de vijfde game en zorgde net als Niels voor twee punten in het enkelspel. SKF 6 ging met 3-7 ten onder tegen Shot 2. Olaf wist tweemaal te winnen, Manuel was eenmaal de sterkste. Marnix had wat pech, in een hele goede wedstrijd was het geluk op het einde van de vijfde game niet helemaal aan zijn zijde en hij verloor met 9-11. Toch knap gespeeld!

adrie van tuil in actie
(Adrie driemaal de sterkste)

Aankomende week zaterdag alweer de laatste wedstrijd. We kijken vooral uit naar de verrichtingen van SKF 2, SKF 5 en SKF 8 die alle drie nog kampioen kunnen worden. Spannend!