Alfa-mannetjes

Ronde 6 die eigenlijk 7 was…. en wat een geweld. Over het algemeen overzichtelijke potjes die vrij snel waren afgelopen. Een partij duurde maar en duurde maar. Er kwam geen einde aan. En terwijl iedereen een drankje nuttigde en goede gesprekken voerde, waren Mees Anbeek en Rick den Hertog elkaar aan het slopen op tafel 6, net om het hoekje, dus niemand was getuige van de heroïsche clash, die uitmondde in een waar psychologisch alfa-gevecht. Als ware Tarzans vlogen ze op elke bal, onderwijl vervaarlijke kreten uitstotend: 21-16 22-24 24-22 waren de cijfers in het voordeel van Rick, die daarmee Kleertjes.com de 3-2 overwinning bezorgde.

Het overzicht:

Viel de rest daarmee in het niet? Uiteraard niet! Mees had al wel van Mario van Popering gewonnen en die moest ook in Marc Sassenus zijn meerdere erkennen. Verder stond in de A-poule PinQ-Hardeman 2 op het programma. Een verrassend eenvoudige 5-0 kwam er voor Jacco de Gooijer en Thijs van der Coelen op het bord. Maurits van de Loo en Mark Westerink boden amechtig tegenstand, maar kwamen tot geen gamewinst.

In de B-poule denderde Van Hunnik 1 met 5-0 over Voskuilen heen. De combinatie Heijnekamp-Spijker blijft een levensgevaarlijke: Bert Blankenstijn en Sjan Landwaart werden vakkundig en in een vlot tempo naar de bar verwezen. Van Hunnik deed goede zaken in de stand want concurrent Kippaleis verloor met 3-2 van Scheerder dat voor het eerst dit seizoen good-old Ad van Tuil himself had opgesteld. Met pleisters, midalgan en enkele Ibuprofennetjes verscheen hij achter de tafel om nipt van zowel debutante Eveline Tiboel als Bert Admiraal te winnen. Junior Van Tuil lukte dat net niet, maar de vader-zooncombinatie haalde met twee keer 24-22 wel de dubbel binnen.

Op het derde niveau wonnen A3 en Florian, vanaf nu spelend onder de welluidende naam Vakgarage Van Middelkoop , met 4-1 van Van Hunnik 2. Ton Snijders verraste in de eerst partij nog wel Florian, maar daarna lieten Florian en A3 de juiste spirit zien. Van Rhee won met 3-2 van De Indruk2. Het werd een echte wedstrijd omdat alfa-vrouw Frida van Roekel Henk van Tent en Bart van Manen aftroefde in vooral volume en onverwachte uitroepen. Het tweetal maakte daardoor een wat geslagen en matte indruk. Frida’s kompaan Dily zag het rustig aan en knikte tevreden. In de laatste wedstrijd won het illustere duo Jaaaaaaaaaaaaan en Taaaaaaaaaaaang (Hardeman 2) met 3-2 van Marianne en -ska (De Gooijer). Het werd 3-2 voor de heren omdat Jaaaaaaaaan beide partijtjes won en Taaaaaang zich liet foppen door -ska.

Deze donderdag ronde 7 (voormalig ronde 8) op het programma! Kom in grote getale, dan wordt het ongetwijfeld weer een gezellige avond…