Afdelingscompetitie jeugd weer van start

Afgelopen zaterdag begon de competitie weer. Na een zomer vol andere drukbezochte activiteiten mochten onze jeugdspelers zich weer opmaken voor het echte werk.
Dit seizoen is er een nieuw team bijgekomen, dus er zijn zes jeugdteams zijn actief in de afdelingscompetitie.

Een moeilijk begin voor SKF 3 met Toine, Niels en Aniek in de hoofdklasse. In de thuiswedstrijd tegen Hercules 3 werd verloren met 8-2. Aniek wist knap twee van haar potten te winnen, Toine en Niels mogen volgende week opnieuw proberen hun eerste wedstrijden uit het vuur te slepen. Dit gaan ze proberen tegen hun clubgenoten, volgende week staat namelijk de confrontatie met SKF 4 op het programma.

In dezelfde poule speelde SKF 4 tegen BIT.NL 2, waar ze in Ede met 4-6 wisten te winnen. Een zeer knappe overwinning van Michael, Niels en Rogier. Wat zeker vermeld moet worden, is dat Michael knap al zijn potten wist te winnen, en dat terwijl hij vorig seizoen nog uitkwam in de tweede klasse. De rest van de punten werden binnengehaald door Niels en Rogier die respectievelijk twee en één potten wisten te winnen.

SKF 5 (tweede klasse) speelde tegen het tweetal van Treffers 3, die over tien wedstrijden toch te sterk bleken voor onze jongens. De einduitslag werd bepaald op 2-8 voor Treffers.
Manuel wist beide punten van SKF 5 binnen te halen, een knappe prestatie van hem. Eelke en Hugo kwamen deze wedstrijd nog niet tot hun eerste overwinning. Volgende week
mogen ze het opnemen tegen Hutaf 5.

SKF 6 (derde klasse) speelde een uitwedstrijd bij TVO 2. Marnix, Daniel en David wisten een gelijkspel te halen in een spannende wedstrijd waarbij beide teams elkaar steeds in evenwicht hielden. Omdat TVO met zijn vieren speelden, werden er twee dubbels gespeeld, waardoor Marnix in plaats van drie potten maar twee potten hoefde te spelen. Hij wist hiervan een pot te winnen. De score werd gecompleteerd door twee overwinningen van Daniel, een overwinning van David en een dubbelspel. Volgende week mogen ze het opnemen tegen Zevenaar 3 op eigen grond.

SKF 7 (derde klasse) nam het op tegen HTTC 71 1. Omdat beide teams met twee spelers kwamen, speelde iedereen vier wedstrijden, twee tegen elke tegenstander. De eerste wedstrijd van Joran tegen Niels wist Joran wel te winnen, de tweede onderlinge wedstrijd ging helaas verloren. Doordat ook de andere wedstrijden allemaal de kant van HTTC opvielen, was de eindstand 1-9. Volgende week mogen ze proberen hun eerste overwinning van het seizoen te boeken, uit bij TCB 2.

SKF 8 (startersklasse) begon hun eerste competitie wedstrijd sterk door te winnen van TVO 4. Voor beide spelers van SKF was het hun eerste competitiewedstrijd ooit en dus een mooie
dag om zo te starten. Levi wist zelfs al zijn potten te winnen, Max wist ook twee wedstrijden te winnen. Samen wonnen de jongens nog een dubbelspel, waardoor de eindstand bepaald
werd op 3-7. Volgende week mogen de jongens het in eigen huis gaan opnemen tegen Hutaf 9.