Aantal kampioensteams jeugd uitgebreid naar 5!

Door: Dicky de Jong

Nadat vorige week het eerste en laatste team (SKF 1 en SKF 9) al kampioen werden, afgelopen zaterdag kwam daar nog een tweetal teams bij.

In Venray had SKF aan vijf punten genoeg om zeker te zijn van het kampioenschap, dit werd al snel bewerkstelligd waarna Jasper, Harm en Dani uitliepen naar een 9-1 overwinning. Voor de tweede keer op rij kampioen in de landelijk C, maar nu met de zekerheid dat het team naar de landelijk B promoveert.

kampioen skf 2

SKF 5 had nog maar een puntje nodig en die werd meteen door Samuel binnengeslagen. Een mooi kampioensshirt, ook voor teamgenoten Niels en Kai. De laatste wedstrijd eindigde overigens in een 7-3 overwinning, dus in stijl!

kampioen skf 5

SKF 8 versloeg Bit.nl 5 en is kampioen in de vijfde klasse. Hidde bleef weer ongeslagen en behield zo zijn 100% status. Twee zeges van Matthian, een van Matthias en winst in de dubbel maakte de zevenklapper vol.

Ook de overige teams kwamen in actie. SKF 1 versloeg in eigen huis VTV 1, Thijs gunde de tegenstander de eretreffer. SKF 3 eindigde door een 7-3 overwinning op een veilige vierde plaats in de hoofdklasse. Jeffrey bleef hier ongeslagen. SKF 4 deelde de punten met Zevenaar 1, mede door een hattrick van Adrie. SKF 6 kon de laatste plaats niet meer voorkomen met een 3-7 nederlaag tegen Zevenaar 3. SKF 7 versloeg Litac 4 met 8-2, Toine was hier niet te kloppen. SKF 9 won met 6-4 van TVO 2. Lennart behield zijn ongeslagen status, Lauren net niet. In zijn allerlaatste partij verloor hij nipt met 10-12 in de vijfde game.

Een mooi seizoen waarin veel nieuwe spelers voor het eerst competitie zijn gaan spelen. Vijf kampioenen en verder veel mooie andere resultaten, daar mogen we als club trots op zijn!

Aankomende zaterdag zijn de clubkampioenschappen. Bijna iedereen heeft zich hiervoor opgegeven (want het is een toernooi waaraan eigenlijk iedereen mee moet doen). Heb je dat nog niet gedaan maar wil je dat nog wel doen, geef het dan even door aan je trainers. En vraag alvast een vader, moeder, of een ander seniorlid en schrijf je snel in voor het kerstdubbel op 17 december. Er zijn altijd lekkere prijzen te winnen!

Tot volgend seizoen!