Bert Vos Clubheld in de Gelderlander

In het kader Clubhelden van de amateurssport is een stuk over onze Bert Vos opgenomen in de Gelderlander.
Bert Vos (57) is in Veenendaal al meer dan twintig jaar het eerste aanspreekpunt voor jongens en meisjes die willen tafeltennissen. Op woensdagmiddag probeert hij ze te winnen voor zijn club SKF.

SKF: „Als achtjarige werd ik lid van toen nog STV/Climax, de voorloper van SKF. Samen met vier broers sloeg ik een balletje in de garage thuis of in het clubgebouw. Het is een gezellige, warme vereniging, waar plaats is voor iedereen. Kort gezegd: ik houd van die club.”

Eerste kennismaking: „Op woensdagmiddag is de vrije inloop. Een jongen of meisje komt binnen en staat plotseling een beetje verloren in die grote zaal. Dan spreek ik hem of haar aan, geef ze een batje in de hand en zet ze achter een tafel. Met iedereen maak ik al spelend een praatje over school en thuis. De bal speel ik naar ze toe. Als ze die een keer goed terugspelen, reageer ik enthousiast. Dan zie je ze glunderen en plezier hebben.”

Lees het hele stuk op de website van de Gelderlander.