21-18 18-21 21-16

Waarde lezer, het opschrift is niet zomaar een uitslag van een lukraak gekozen tafeltennismatch. Het is een uitslag die tot in lengte van dagen onthouden moet worden, opdat men nimmer vergete. Wanneer SKF 100 jaar bestaat en we de 61ste uitgave van de nieuwjaarsquiz beleven en deze setstanden genoemd worden, dan mag er eenvoudigweg geen onduidelijkheid zijn over de herkomst van deze uitslag.

Gekoppeld aan donderdag 14 september 2017 leveren de cijfers nu al een magisch gevoel op. Laat de combinatie eens over de tong rollen en proef de gouden emotie die er in zit. Voor altijd staan deze gamestanden symbool voor de allereerste (ik herhaal: de allereerste) (ik herhaal nog een keer voor de slechte lezer: de allereerste) overwinning die de gezusters Marianne en Sonja van de Brink in onze BC hebben behaald. Het zijn de games die in de afsluitende dubbel gescoord werden. Slachtoffers waren Ton Snijders en Wil Ditewig die zich ondanks kranige tegenstand onder het plengen van veel tranen gewonnen moesten geven.

We zouden welhaast vergeten dat er nog zes wedstrijden gespeeld werden. Laten we heel zakelijk de zaken gaan doornemen.

C-poule:  behoudens de 3-2 overwinning van De Gooijer tegen Van Hunnik 2 speelden team A3 en Florian en Praktijk Ingrid van Rhee een fraaie partij die in 3-2 eindigde. Heel verrassend bleef Allard Looyé zonder punten. Hardeman 2 is een echte kanshebber op de titel. De Indruk 2 werd met 4-1 verslagen. De eer werd gered door de onverwoestbare Conny van Binsbergen die Mike Laurens in twee games versloeg. Trude de Groot bleef zonder punten.

A-poule: Evenals vorige week vond hier slechts een duel plaats: Van Dam won met 4-1 van Hardeman 1. Mark Westerink heeft in Jean-Paul Haenen een waardig kompaan getroffen, maar konden niet verrassen. Vooral Jan van Manen was onbespeelbaar voor het Hardeman-duo. Mark won in een prachtige partij nog wel van Sjon Willemsen.

B-poule: In de B-poule ook weer alle mogelijke soorten emotie. Lars van de Lagemaat verzette zich namens Scheerder taai tegen Bremanner Mano Martina. Jongeling Lars nam revanche voor de nederlaag tijdens de clubkampioenschappen. Het leverde Lars nu al de prijs voor de grootste overwinningsgrijns van het seizoen op. Breman won uiteindelijk wel met 3-2.

Voskuilen verloor met 1-4 van Het Kippaleis. Het moet Bert Blankestijn pijn hebben gedaan toen al zijn inspanningen aan de zijde van Geert van Leeuwen teniet werden gedaan door een kolossale hoeveelheid mazzelballen aan de kant van Wim Verzijl en Bert Admiraal, die al high-fivend en hard lachend elke lijn-, net- of net/lijnbal in ontvangst namen.

Van Hunnik 1 versloeg tenslotte De Indruk 1 met 3-2. Twee eenvoudige zeges voor Sander Heijnekamp en een samen met Eveline Roseboom gewonnen dubbel zorgden voor de kleinst mogelijke overwinning tegen Ewout Hooijer en Jelle van de Coelen.

Morgenavond hopelijk acht wedstrijden te bespelen en te bekijken. De sfeer zit er al goed in aan het begin van het seizoen… dus ook nu: kom naar de Wageningselaan.