SKF jeugd in speelronde 6

We zijn alweer over de helft, afgelopen zaterdag werd  de zesde ronde gespeeld van de voorjaarscompetitie. Voor veel teams betekende dat een weerzien met de tegenstander uit de eerste speelronde. Hierbij een verslagje van de resultaten.

SKF 1 speelde de topper tegen SVE 1. Vooraf werden deze twee teams getipt als de favorieten voor een plek in de finale. Het bleek een lastige middag in Utrecht. Het begon nog wel goed en het ging gelijk op tot 3-3, maar daarna gingen alle resterende punten naar de thuisploeg. Een 7-3 nederlaag. Erik en Douwe wisten beide eenmaal te winnen, het dubbel bracht het derde punt. Douwe kwam in zijn laatste wedstrijd nog met 2-0 in games voor, maar dolf uiteindelijk toch het onderspit. Door deze nederlaag heeft Westa SKF gepasseerd, in de laatste ronde tegen TOGB 1 moet worden geprobeerd de tweede plaats te heroveren om zo SVE 1 zeker te ontlopen in de halve finale. SKF 2 speelde ook een topper, zij gingen als lijstaanvoerder op bezoek bij nummer twee Swift 1. Het werd een spannende wedstrijd die uiteindelijk in een gelijkspel eindigde. En daarmee mogen onze jongens zich gelukkig prijzen, vier wedstrijden gingen over vijf games, allen werden gewonnen door SKF. Jasper wist zijn 100% score vast te houden met drie zeges (allen in vijven), Dani en Simon wisten beide eenmaal te winnen. De voorsprong op de ploeg uit Deventer blijft zo vijf punten.

SKF 3 won in de hoofdklasse met maar liefst 10-0 van Bit.nl 3. Dat het toch spannender was dan de uitslag doet vermoeden blijkt wel uit het feit dat vier wedstrijden pas in de vijfde game werden beslist. Mitchel won een kraker met 14-12 in de vijfde, Ryan deed bijna hetzelfde in de laatste wedstrijd van de dag, hij won met 11-9 in de beslissende game. Jeffrey had tweemaal een vijfde game nodig, maar bleef nog steeds ongeslagen. Niels Bremer leidde zijn SKF 4 naar een knappe 6-4 overwinning op Sethone 1. Een hele mooie driepunter voor de man in vorm. Samuel wist twee wedstrijden te winnen, Kai was met een zege belangrijk voor het team. SKF 5 deed zichzelf tekort met een 7-3 nederlaag tegen Herpen 1. Adrie won zijn wedstrijden eenvoudig, Luca had een grote kans op een overwinning, maar  na een voorsprong van 2-1 in games ging de wedstrijd door twee keer 10-12 alsnog verloren. Ook het dubbel was spannend, maar viel met 12-14 in de vijfde game de verkeerde kant op.

SKF 5 Niels
(De man in vorm, Niels!)

SKF 6 versloeg het tweede team van Sethone met 8-2. Toine wist weer ongeslagen te blijven, Hidde en Iris volgden met ieder twee zeges. SKF 8 verstevigde de koppositie door met 8-2 te winnen van Hercules 4. Lennart en Lauren bleven ongeslagen, Stan was eenmaal de sterkste. De voorsprong op TCB 1 bedraagt al 12 punten, volgende week komt het team uit Beuningen op bezoek in Veenendaal. SKF 9 deelde de punten met Treffers 6. Joel was goed op dreef en wist tweemaal te winnen. Matthias en Mattian wonnen beide eenmaal en ook de dubbel ging gewonnen. Tot slot, SKF 10 wint met 7-3 van Treffers 7. David, Rogier en Lucas wonnen hun twee enkels, Selina ging hierin net ten onder. Een van de twee dubbels werd gewonnen, waardoor de zevenklapper compleet werd.

joelkoopmans
(Joel tweemaal de beste)

lucas vanderwal
(Lucas weer goed met SKF 10)

Van SKF 7 staat er nog geen uitslag in NAS. Mocht iemand de uitslag weten, dan het verzoek deze even door te geven aan de wedstrijdsecretaris.

Op zaterdag 1 april (geen grap) spelen alle teams weer een thuiswedstrijd.