SKF jeugd in speelronde 5

Door: Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag mocht de jeugd weer aan de bak. Na de competitievrije zaterdag van vorige week voor de meeste teams, was de wil om weer lekker te spelen groot.

SKF 1 ontving DTS 1 en won voor de tweede keer op rij met 10-0. Slechts vijf games gingen verloren door Thijs, Douwe en Erik. SKF 1 staat zeven punten voor op de nummer twee en heeft zelfs een wedstrijd minder gespeeld. Van spanning is weinig sprake dus, gewoon doorgaan! SKF 2 deed hele goede zaken door met 7-3 te winnen van Red Stars 2. Dani en Jasper wonnen hun drie enkels, maar verloren samen met 10-12 in de vijfde game het dubbel. Simon was volgens eigen zeggen niet in topvorm, maar door keihard te knokken wist hij nog wel een wedstrijd winnend af te sluiten en een belangrijk puntje toe te voegen.

SKF 3 wilde tegen Bit.nl 2 voor de eerste overwinning van het seizoen zorgen, en dat lukte! De Edenaren werden met 6-4 huiswaarts gestuurd. Jeffrey had een hele makkelijke middag, hij verloor zelfs geen game. Maarten en Ryan wonnen beide eenmaal, jammer genoeg verloren ze nog een keer in vijven. De dubbel werd wel gewonnen. SKF 4 trad aan zonder Matthijs, maar Niels (uit SKF 5) bleek een waardige vervanger. Net als Luca en Adrie werden alle enkels gewonnen. Adrie had hier wel een keer de volle vijf games voor nodig, maar bleek toch de meest koelbloedige. Het dubbel ging wel verloren, waardoor er een 9-1 zege op de borden kwam. SKF 6 verloor met het kleinst mogelijke verschil van Zevenaar 3.Manuel won zijn eerste wedstrijd met 12-10 in de vijfde game en kreeg daardoor zoveel kracht dat hij ook zijn twee andere wedstrijden wist te winnen. Olaf wist eenmaal te zegevieren, Marnix kwam dichtbij, maar beet driemaal in het stof. SKF 7 speelde uit bij Litac 4 en kwam met 10 punten terug naar Veenendaal. Iris, Toine en Stan lieten geen spaan heel van de Achterhoekers. Toppie!

Niels Bremer

Beide beginnersteams wisten hun wedstrijd te winnen. SKF 8 versloeg Bit.nl met 9-1 waarbij Hidde en Matthian ongeslagen bleven. Matthias gunde de tegenstander een eretreffer. SKF 9 versloeg TVO 2 met 7-3. Lauren en Lennart hadden een makkelijke ochtend, zij wisten zonder gameverlies te blijven. Lucas zag zijn harde werk beloond met een overwinning. In de dubbel waren er grote kansen, in een spannende maar mooie wedstrijd werd er met 11-13 in de vijfde verloren door Lauren en Lucas.

SKF 8 Matthian
(Matthian wint driemaal)

Komende zaterdag spelen de jeugdteams weer een uitwedstrijd.