Dit weekend heeft weer een bomvol programma, maar liefst zeven teams spelen een thuiswedstrijd. In de ochtend spelen Trias/SKF 2 en SKF 2, en ’s middags worden er zelfs vijf wedstrijden gespeeld, die zoals gewoonlijk weer om 15:00 beginnen.

AutoJ.deGooijer/SKF 1 speelt dit weekend het tweeluik tegen De Boer Taverzo 2. Zaterdag staat in Veenendaal het eerste duel op het programma, waarna op zondag de terugwedstrijd in Zoetermeer wordt gespeeld. Winst op zaterdag in de thuiswedstrijd is cruciaal, maar op zondag zal de beslissing vallen. Als AutoJ.deGooijer/SKF 1 dit tweeluik wint is handhaving in de eredivisie een feit, anders zullen er nog twee overwinningen geboekt moeten worden.
FysiqVision/SKF 1 heeft de vierde plek in de eredivisie al veiliggesteld, wat betekent dat het team in de halve finales staat voor het landskampioenschap. Komende zaterdag wordt echter eerst nog het laatste duel in de play-downs gespeeld, maar door de onoverbrugbare voorsprong is de wedstrijd tegen RestaurantPont/Westa 1 slechts een formaliteit. Wel zullen de dames met een zo goed mogelijk gevoel de wedstrijd in willen gaan, dus er zal uiteraard gestreden worden voor elk punt.
Vos Occasions/SKF 2 heeft zichzelf afgelopen week geen goede dienst bewezen en staat voor een loodzware taak om handhaving in de 2e divisie veilig te stellen. In de wedstrijd tegen het sterke Taverbo 1 uit Boxtel zullen vier punten meer moeten worden gehaald dan concurrent Kampenion. Een hele opgave dus, maar we hebben vaker gezien dat ons team in de thuiswedstrijden boven zichzelf uit kan stijgen.
SKF 3 is op kampioenskoers in de hoofdklasse. Momenteel staat het team zeven punten boven achtervolger TN 1, die op vrijdag al hun wedstrijd afwerken. Afhankelijk van deze wedstrijd kunnen de champagneflessen zaterdag al ontkurkt worden, als in de wedstrijd tegen Cevelum 1 de voorsprong wordt uitgebreid naar tien punten.
Het tweede damesteam speelt hun laatste wedstrijd van dit seizoen tegen TN 1 uit Nijmegen. De vorige keer werd dit duel met 3-7 gewonnen, de dames zullen natuurlijk proberen deze uitslag te overtreffen.
Al met al staat het programma dus vol met mooie affiches, met onder andere twee eredivisiewedstrijden. Er is nog alles om voor te spelen, en natuurlijk kan het publiek weer een cruciale rol spelen. Christa verzorgt ook weer een lekkere maaltijd, dit keer een broodje gezond,  en de dag wordt afgesloten met een feestavond.
We hopen iedereen zaterdag weer te zien!